Táplálkozás

 

Mindannyian tudjuk milyen fontos táplálkozásunk egészségünk szempontjából. Szerencsére mára számos diéta, étrend, útmutató elérhető az interneten a helyes táplálkozásról, ugyanakkor ezek sokszor zavartságot okozhatnak, hiszen nem tudjuk melyikben bízhatunk.Érzékeinket (észrevétlenül) manipulálja a mára világhatalommá szerveződött és az élelmiszeripart vezérlő "ízipar".

Az eperaromát egy Holzmindenben székelő német aromagyár állítja elő ausztrál fűrészpor, alkohol, víz és néhány más összetevő keverékéből. Érdekes adat, hogy a Föld teljes epertermése az "eperből" készült fagylaltok, joghurtok, desszertek mennyiségének egy százalékát sem fedezné!

A Danone Actimel "szuperegészséges" joghurtital egyszerre tartalmaz két édesítőszert, aszpartámot és K-aceszulfámot. Egyikük sem tartozik az élethosszabbító szerek körébe.

Egy amerikai konszern baktériumból kávétejszínt és krémsajtot varázsol, egy másik vörös áfonyából cseresznyét, ricinusolajból őszibarack-aromát. Az Athlon nevű cég (nem vicc!) madártollból péksüteményt, a General Foods vízből, fehérjéből és gyanús zsiradékból műszalonnát és sorolhatnánk...

Milyen is a helyes táplálkozás?

Igen nehéz eligazodnunk manapság a ránk zúduló információáradatban, amennyiben változtatni szeretnénk, és az egészségesebben kívánunk táplálkozni. A helyes táplálkozás kiválasztása függ nemünktől, súlyunktól, céljainktól egészségi állapotunktól, korunktól, de vércsoportunktól és alkatunktól is.

Étkezéseink meghatározzák mindennapi életünket, hangulatunkat, egészségi állapotunkat, alakítják öregedési folyamatainkat. 

Az alább bemutatjuk a Mátrix Drops Protokoll rendszer leírását a táplálkozásról, mely mindenki számára ajánlott.

Fontos szabály, ha egy ételt kiveszünk az étrendünkből, tegyünk be helyette egy másikat!

A leírtak nem minősülnek táplálkozási tanácsadásnak, pusztán tájékoztató jelleggel közlöm azokat.

Néhány élelmiszer elhagyásával számos betegségtől, túlsúlytól, információzavartól szabadulhatunk meg!

 

Egészségünkre káros élelmiszerek

1. Cukor:

Savasít, közömbössé tesz, kifejezetten veszélyes. Testünknek semmi szüksége nincs rá, egy átlagember mégis 67-77 kg-ot fogyaszt évente!

Étkezési cukorként (szacharóz) a cukorrépából előállított répacukrot, vagy a cukornádból előállított nádcukrot ismerhetjük. Ezekből több termék készül, például a kristálycukor, porcukor, kockacukor, továbbá különböző édességek és sajnos a legtöbb üdítőital, élelmiszer is tartalmazza. Európában ennek előállítása a legolcsóbb, ezért ez a legelterjedtebb.

Szervezetünk egyes cukorrá, azaz glükózzá bontja ezeket a többes cukrokat, melyek felszívódási problémákat, elhízást okoznak, lebontásához szervezetünknek hatalmas energiára van szüksége, amit más élettanilag fontos folyamatoktól von el. A lebontás során keletkezett melléktermékek táplálják a baktériumok, gombák, vírusok elterjedését a szervezetben.

Javaslat helyette:  szőlőcukor, méz


2. Tej:


Az embernek addig van szüksége tejre, amíg el nem veszti a tejfogait. Ez körülbelül 6-7-8 éves kor, kinél mikor következik be. Utána pedig a tej esetében nem hasznos, hanem sajnos káros tápanyagról beszélünk. A tej egy nagy fehérje és jelentős kalcium tartalmú élelmiszer. Ez az, amiért az orvosok, tudósok ajánlják. Jobban belegondolva észrevesszük, hogy az élőlény, ami a legtöbb ember számára biztosítja a tejet, nem más, mint a tehén.

Mindenki tudja, hogy a kalcium gazdag tejet nagyrészt a tehénből nyerjük. Ellenben érdekes, hogy ez az állat soha egy korty tejet, soha egy grammnyi sajtot nem eszik, pedig az ő számára igazán nagy szükség van a kalciumra. Ez az állat kizárólag növényi részekkel táplálkozik, gabonával, silóval, kukoricával, olyan táplálékokkal, amikre tudjuk, hogy az embernek is igen nagy szüksége volna.

Láttunk már a természetben olyan emlős élőlényt, aki az anyatejen kívül, fejlett korában is tejet iszik? Igen, az ember. Elgondolkodtató...

A tej lebontása savas végterméket eredményez, ami oldja a Ca-t, mint puha fémet. A tej egyszerre okoz csontritkulást és meszesíti szervezetünket!

A jó minőségű tejtermékek fogyaszthatóak, amennyiben nem áll fenn ételallergia.

Javaslat helyette: tiszta tejszín, tisztított vízzel keverve, vagy kókusz, mandula, rizstej


3. Glutén:


A glutén egy fehérje-komplex, amely megtalálható a búzában, rozsban, árpában és zabban. Glutént tartalmaz továbbá: búza, rozs, árpa, zab (legtöbb fajtája), tönkölybúza, durumbúza és kamut búza, illetve ezen gabonák őrleményei, valamint egyéb búzaeredetű termékek, mint pl. pelyhek, dara, korpa, csíra, illetve ezen gabonák keresztezésével előállított bármely mag és abból készült termékek.

A kenyerek (fehérkenyér, rozskenyér, tönköly búzából készült kenyér stb.), kekszek, péksütemények, müzlik, rántott ételek (rántott hús, rántott sajt, rántott zöldségek), habart főzelékek, rántással készült levesek, porlevesek, gabonából erjesztett alkoholos italok (pl. sör, whisky, vodka).

Fogyasztása emésztési nehézségeket, puffadást, felszívódási zavarokat, érproblémákat, csontritkulást, lelassult anyagcserét, idősebb korban szellemi demenciát, ezáltal állandó fáradtságot és testsúly problémákat okozhat.

Mivel a búza szerves részét képezi étrendünknek, kezdetben nem feltétlen könnyű megtalálni azon élelmiszereket és ételeket, melyek nem tartalmaznak búzát, vagyis gluténmentesek.

Gluténmentes élelmiszerek a teljesség igénye nélkül:

Zöldségek, gyümölcsök, halak, friss húsok, tejtermékek (a natúr tejtermékek, de nem minden tejtermék gluténmentes) és a tojás.

Legismertebb gluténmentes gabonák: hajdina, köles, kukorica, rizs, amaránt és a quinoa.

Gluténmentes lisztek többek között: rizsliszt, kukoricaliszt, burgonyaliszt, hajdina, köles, gesztenye, mandula,  sárgaborsóliszt, illetve ezen lisztekből kevert egyéb lisztféleségek.

Ide kattintva olvashat és kereshet részletesen a gluténmentes élelmiszerekkel kapcsolatban.

Fontos megjegyezni, hogy a különböző glutén mentes lisztek is, sajnos a legtöbb esetben tele vannak olyan "nem feltétlenül feltüntetett" alapanyagokkal, melyek szintén nem egészségünket szolgálják, pl. szója, ezért érdemes megbízható forrásból vásárolni.

 

Javaslat helyette: Glutén mentes lisztek, magok őrleményei

4. Szója

A szója egy olyan olcsó, génmódosított fehérje, melyet az élelmiszeriparban tömegnövelő/pótló szerként használnak, sokszor a glutén vagy hús pótlására.

Fontos tudni hogy a szója fogyasztás igen komoly szív és terméketlenségi problémákhoz vezethet. Degeneratív szívizomsejtek képződését segíti elő és tápanyag felszívódási problémákat okoz. Egérkísérleteket végeztek, melyekben egyértelműen látszott, hogy a szójával etetett egerek 3. generációja már teljesen steril volt, azaz 0% megtermékenyítő képességgel rendelkezett.  Nagy veszélynek vannak kitéve e tekintetben a sok szóját fogyasztó vegetáriánusok.


5. Sertéshús és a túl sok állati fehérje:

A mai ”hús”sertés 200 éve még nem is létezett. Valójában a mangalica sertésből lett kitenyésztve azzal a céllal, hogy több hús legyen eladható, hiszen a mangalicánál a zsír : hús arány 3:2. A mai nem házi tartásban nevelt sertésekben emellett hormonok, vegyszermaradványok, szteroidok, antibiotikumok, mikroorganizmusok és telített zsírok vannak, melyek komoly betegségekhez vezethetnek. A hús disznó telített zsírsavakkal rendelkezik, a mangalica telítetlen zsírsavakkal.

A mangalica fogyasztás kedvezően befolyásolja az epe és érműködésünket, azaz támogatja a zsíranyagcserénket, ellentétben a húsdisznóval, aminek fogyasztása hosszútávon káros egészségünkre, idős korra szellemi demenciához vezet.


Javaslat helyette: Mangalica, szürkemarha, vad hús vagy szárnyas házi forrásból


6. Tojásfehérje

A tojásfehérje az egyik fő allergén, növekedési hormont tartalmaz, mely a szervezetünkben található káros sejtek növekedését (szaporodását) segíti elő, ezzel a cisztás és tumoros folyamatokat erősíti.
Különböző hormonok, vegyszermaradványok, szteroidok, antibiotikumok, mikroorganizmusok és telített zsírok találhatóak benne. Csak megbízható házi forrásból vásároljunk! Nagy kalóriaértéke miatt figyeljünk a testmozgásra.

Fontos megjegyezni, hogy a tojás fehérje kifejezetten káros hatással bír az emberi szervezetre, ezzel szemben a tojássárgája IGEN FONTOS,  szerveztünk számára fontos alapanyag forrás!


7. Olajban sült ételek, margarin, transzzsírok

Tévhitként van elterjedve, hogy a zsír alapú táplálkozás káros. Valójában a szervezetünkre negatív hatással bíró zsírokon alapuló, illetve a káros szénhidrátokon alapuló táplálkozás káros. Ilyen zsírok a hevített növényi zsírok, azaz transzzsírok, a mai „hagyományos” disznózsír, valamint a margarin. A margarin gyakorlatilag kőolajszármazéknak fogható fel. Bár nem abból nyerik, a hidrogénezéssel mégis olyan szerkezeti képletű szénláncot kapunk, amelyet akár a kőolaj lepárlásával is elő lehetne állítani. A hidrogénezés során azonban transz zsírsavak is keletkeznek. Nagyon gazdag hozzáadott zsírsavakban. Ez megháromszorozza a koszorúér elmeszesedésének kockázatát. Növeli a koleszterin szintet és főleg az LDL (rossz koleszterin) szintjét, míg a HDL (jó koleszterin) szintjét csökkenti. A rák kialakulásának kockázatát kb. 5-szörösére növeli. Rontja az anyatej minőségét. Csökkenti az immunrendszer reakcióját. Csökkenti az inzulin reakcióját.

Próbáld ki! A margarin állaga hetek, hónapok alatt sem változik, nem rohad meg.

Javaslat helyette sütéshez: vaj, mangalicazsír, szárnyas zsír, esetleg kókuszzsír

Javaslat hidegen: oliva olaj, tökmag, len mag olaj, egyéb magolajak  (ne hevítsük!)

8. Fluor

„A fluorid fontos a fogszuvasodás megelőzésében, főleg gyerekek számára” halljuk gyakran a közvéleményt. A legtöbb fogkrém, ásványvíz tartalmaz fluoridot. A fluorid egy másik, teljesen elhallgatott oldala az a vitathatatlan kémiai és biológiai tény, hogy ez az egyik legerősebb méreg a világon, mely bizonyítottan csontbetegséget, rákot, gyermekhalandóságot, agykárosodást, korai öregedést és sok más problémát okozhat. Mindezek mellett korlátozza a tobozmirigy működését, ezzel bezárva az ember intuitív csatornáit.

9. Szénsav

Rendkívüli módon savasít! Puffasztja a gyomrot és beleket. Kalciumhiányt és csontritkulást okozhat.

További cikkek:

A gluténmentes étrend az agy teljesítményét is fokozza

Autizmus - glutén - tejtermékek

A megdöbbentő igazság agyunk csendes gyilkosairól

Megetetett társadalom

 

 

“Testünk és környezete között egyik legfontosabb kapocs minden bizonnyal az élelem. A betegség a szervezetünk és a környezetünk közötti diszharmónia kifejeződése.”
/ Szent-Györgyi Albert /


 * a cikk tartalma tájékoztató jellegű

SZÉP KÁRTYA elfogadóhely
Referencia
"4 éve vannak gerincfájdalmaim. Sportoltam, tornáztam, és ha kellett fájdalomcsillapítót szedtem. Mozgástól javult valamennyit, de egy ponton túl nem lett jobb a helyzet. A kezelést követően teljesen megszűntek fájdalmaim, azóta tökéletesen le tudok hajolni! A szolgáltatást igen ajánlom másoknak is!"

Ágnes (30)